There was an error in this gadget

Wednesday, December 22, 2010

PENNGALAMAN YANG TAK DAPAT DILUPAKAN....

SALAM.... 
hari ni aku ada cerita nak kongsi dengan hampa semua...
pengalaman aku yang susah aku nak lupakan....
tapi hampa semua kena dengar dulu lagu ni....
sebab lagu ni ada kene mengena dengan aku....


da degar???
ok tk lgu ni???
mesti ramai yang tertanya2 kenapa aku bukak lagu ni....
sebab lagu ni banyak nasihat.....
kalau hampa semua tak percaya...
hampa bukak balik lagu ni dan fahamkan semua lirik2 dia...
mesti hang faham....
aku mula2 tak pernah pecaya dengan hidup aku....
aku rasa hidup aku ni macam sampah...
tak guna hdup....
benci...

pada suatu hari...
aku termenug sorang diri di sebuah kawasan pantai...
sambil menagis dan putus asa...
lepas tu...
ada orang tua yg aku tak pernah jumpa, tk pernah kenal...
depa tegur aku..
"kenapa cu menangis???"
aku jawab 
"saya nagis sebab ramai orang yang tak suka dengan saya, benci saya, lepas tu perli saya..."
orang tua tu cakap....
"tidak perlu bergitu cu... atok dulu pun macam cu.... kalau ikutkan hati... kte tak jumpa lagi cu.....tapi atok anggap semua tu dugaan hidup cu.... pak cik tau cu  suatu hari nanti akan menjadi seorang yang berpengaruh, hebat dan semua orang akan meminati dan meniru cara cu...."
lepas dia cakap... 
aku termenung dan terfikirkan tentang itu...
dan aku terpaling dari arahnya dan memandang kehadapan...
setelah beberapa saat aku menoleh semula ke arah orang tua tu smbil ber tanya...
"macam mana caranye tok??? tolong ajarkan saya..."
aku nampak orang tua itu da tak ada...
aku dengan keadaan menggigil balik ke rumah...
apabila sampai ke  rumah aku mendiamkan diri danbuat macam tak ada apa yang berlaku..
selepas waktu asr aku berdoa...
"YA ALLAH, JIKA BENAR ORANG ITU ADALAH HAMBAMU YANG DATANGNYA DARI SYURGAMU, ENGKAU BUKTIKANLAH.... DAN JIKA TIDAK BENAR KATA2KU ENGKAU BUKTIKAN JUA.."
pada malamnye selepas waktu isyak...
aku tertidur dan bermimpi orang tua yang sama aku jumpa petang tu...
dia berkata padaku....
"perubahan adalah satu cabaran yang besar....cu kena banyak bersabar melakukan dengan bersungguh2 dan berterusan jangan sesekali berputus asa...."
lepas habis saja kata2 orang tua tu aku tersedar...
aku tengok jamtepat pukul 2 pagi... aku ambil air sembah yang dan terus keluar rumah pergi ke surau yang hampir dengan rumah aku dan terus sembahyang tahjud dan hajat dengan sebanyak mungkin...
selepas selesai...
azan subuh kedengaran...
aku terus sembahyang subuh..
selepas selesai sembahyang subuh aku balik ke rumah semula dan sarapan....
selepas sarapan aku mandi...
selepas mandi aku pakai baju sekolah dan terus ke sekolah...
semasa di sekolah...
aku dapat belajer dengan tenag tanpa gangguan dari sesiapa pun...
selepas beberapa hari aku nmpak semua orang yang bencikan aku mula mendiamkan diri dan mula menegur aku...
aku terus berubah dan terus lagi sampai sekarang aku msih melakukan perubahan untuk menjadi yang terbaik untuk semua orang di sekeliling aku....
dan niat aku hanya kerana ALLAH...

kesimpulannye...
aku nak nasihatkan hampa semua supaya melakukan setiap perubahan dengan berterusan....
jangan sesekali berputus asa...
pasti hampa semua akn berjaya...
yakinlah ALLAH sentiase berada di mana saja kita berada berdoa dan teruskan berdoa supaya dipermudahkan jalan kita....
salam....

TIADA SATU UNSUR REKAAN...
IANYA BENAR2 TERJADI....








No comments:

Post a Comment