There was an error in this gadget

Friday, December 24, 2010

PERKARE YANG TAK DIJANKA TERLAH BERLAKU....

SALAM...
hari ini aku ada cerita nak kongsi dengan hampa semua....
hari ini aku berjalan satu family pergi mersing....
sampai dekat mersing...
aku dengan mak aku lepak dekat rumah atok sedara aku....
dari tengah hari smpai magrib....
lepas magrib....
aku beertolak balik satu family ke rumah aku ni.... 
dalam perjalanan aku darimersing ke kulai highways...
smpai kat kulai highways...
ayah aku nk lalu shortcut ikot jalan dalam...
dy ckap kalau lalu highways...
kita da kira jauh dan merugikan masa...
so kita satu family ni tak kisahlah....
sampai dekat satu terowong  dekat situ...
tiba2 aku tebau sesuatu yang agak menyeramkan...
aku pun tengah keluarkan tangan aku dari tingkap penumpang masa tu...
lepas je terbau wangian pelik tu...
aku pun masukkan tangan aku ke dalam dan terus tutup tingkap kereta aku tu....
perh!! menggigil beb...
lepas je lalu ke terowong kedua adik aku yang kecil sekali....
dia terus terdiam dan mengatakan kepada mak aku...
"mak atu mak.."
mak aku punye coverline...
"mane de dik..."
bau tu yg perasan cuma aku dengan mak aku je...
ayah aku tak perasan bau tu....
 mugkin sebab kusyuk sangat masa memandu....
adik2 aku pun tak perasan sebab dia orang tengah kusuk tidur...
bau tu masih ada dekat hidung aku ni....
walaupun dah dalam rumah....
pengalaman ni kali ke-3 berlaku dalam family aku....
memang aku tak sangka...
kuasa Tuhan tu amatlah luas....
oklah...
dah malam ni...
nak masuk pagi pun...
aku nak tido dulu....
sebab takut....
bye2...
salam....


No comments:

Post a Comment